Klachtenprocedure

Klachten

Als u niet tevreden bent over de therapeut of over de behandeling,  dan vernemen we dat graag van u. We bespreken dan samen hoe we tot een voor beiden acceptabele oplossing kunnen komen.


Klachtenfunctionaris beroepsvereniging

Indien we er samen niet uitkomen of als een gesprek met ons om een bepaalde reden niet mogelijk is, dan kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris van de beroepsvereniging via het secretariaat van de NBVH (Nederlandse Beroepsvereniging van Hypnotherapeuten).


Onafhankelijke geschillencommissie SCAG

Blijkt het niet mogelijk om met behulp van de klachtenfunctionaris van de beroepsvereniging de klacht op te lossen, dan zal de klachtenfunctionaris doorverwijzen naar een onafhankelijke geschillencommissie. In dit geval de SCAG (gespecialiseerde geschilleninstantie voor complementaire en alternatieve gezondheidszorg)


In onze praktijk handelen wij volgens de richtlijnen van de Wkkgz (Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg) en de Meldcode  huiselijk geweld en kindermishandeling. Onze therapeuten zijn in het bezit van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) en een erkend diploma Medische Basiskennis.


Laatste update: mei 2024


Share by: